2013. július 25., csütörtök

Óda a higiéniához Nr. 2

Annak idején, amikor Észak-Németországban a Z családnál óperkedtem, már volt egy ilyen jellegű bejegyzésem, de most úgy érzem, erre megint ki kell hogy térjek. Annak idején ugyebár a 3 éves gyereket heti kétszer fürdették, én már ezen megrökönyödtem, elvégre a gyereket minden nap homoktenger vette körül plusz a herezacsijának a redőzetéből kapartam ki a szart pelenkacserekor. A biztosítékot az verte ott ki, amikor két héttel a baba születése után büszkén közölte az anyuka, hogy túl vannak az erdő fürdetésen. Grat! Na de ennyit a nosztalgiáról.

A helyzet itt délebbre sem jobb, sőt! Amikor idejöttem, a gyerekek heti egyszer fürödtek, ez a jeles nap pedig a vasárnap volt. Még a naptárban is pirossal van feltüntetve a nap, így nem csoda, hogy ezt a napot választották arra, hogy lemossák az egy hetes koszt a gyerekekről. Télen nem igazán érdekelne, de így, hogy a gyerekek minden nap rohangálnak, leizzadnak majd belefetrengenek a koszba, a homokozóba és még sorolhatnám, így azért már kicsit kellemetlen. Főleg amikor a kislány odanyújtja a retkes lábát az orrom alá, hogy csikizzem meg! Csak hárítok és hárítok, mert előbb vágom le tőből a kezem, minthogy a már-már fekete lábát csiklandozzam. Tegnap is elesett persze és mivel előtte egy jó kis nyári záport kémleltünk az ablakból, mindenhol sáros lett. Hiába figyelmeztem mindig, hogy "Aranyoskám, előre nézzél már, mert az oszlop nem fog téged kikerülni..." vagy hogy "Lassan menjünk, mert az eső miatt csúszik az út", minden héten elesik minimum 2x. Olyankor leállok, talpra állítom a gyereket, majd a biciklit, megtörölgetem a gyereket, majd jöhet a vigasztalás és a Minnie egeres sebtapaszok. A tegnapi zakózás után viszont rákezdtem, hogy:

- Ne zuhanyozzunk ma le? Elég koszos vagy...
- Nem akarok.
- De csak egy rövidke zuhany, a sebednek is jót tesz és szép tiszta leszel.
- Nem, majd vasárnap.
- De biztos? Hát nézd már milyen koszos lettél.
- Nem baj.

Felfogtam a kudarcot, úgyhogy ráadtam a koszos kis testére a koszos kis pizsamát és befektettem este a koszos kis ágyába. Nyami!

A kisfiú már jobb helyzetben van, de nem olyan régóta. Kábé egy hónapja köszöntött be ez a nagy meleg, amikor is hét ágra süt a nap, alapból izzadunk, hát még amikor a gyerek hazajön a fociedzésről. Az apuka egyik szerda megjegyezte, hogy: 
- Fiam, úgy látom hamarosan eljön az az idő, amikor minden edzés után le kell zuhanyoznod.
- Tényleg? - kérdezett vissza a gyerek megrökönyödve.
- Muszáj, már szagod is van.

Úgyhogy aznap este berakta a gyereket a zuhany alá és azóta bizony a 7 éves gyerkőc heti háromszor is fürdik! (Bár sejtem, ez a szám télen csökkenni fog eggyel.)

3 megjegyzés:

  1. És jelentem északon sem javult a helyzet cseppet sem - totál kivagyok ettől én is :S A hab a tortán mégis az volt, amikor Mallorcán három héten keresztül, az egész napos homokban kúszás után sem akartak lezuhanyozni (apuka sem parancsolt rájuk), mert hogy az nekik jó. Hát nekem strand után első dolgom volt, hogy lemossam magamról a mázsa homokot és napi koszt, de ők a vakáció végére inkább aludtak éjjel is csak homokban, mint tiszta ágyneműben - ahj nagyon durva!! Főleg eme precíz népnél, egyszerűen nem fér a fejembe. És akkor még nagy büszkén megjegyzik egy-egy reggel, hogy "milyen friss és illatos ma a hajam, tegnap hajmosás volt" - hehh?! :O

    VálaszTörlés
  2. Hát kész vagyok. :D Imádom ezt a stílust.:) De azért csak nézek magam elé, hogy hogy bírják ezek azt a koszt?! :S

    VálaszTörlés
  3. Csajok ne is mondjátok, hihetetlen ami itt megy, még a mai napig meg tudok lepődni, hogy a fejlett nyugaton ez hogy lehetséges... :O

    VálaszTörlés