2013. június 18., kedd

St. Peter torony és Frauenkirche

Szombaton verőfényes napsütésre ébredtünk, úgyhogy irány a city! A Szt. Péter torony és a Frauenkirche volt aznapra betervezve, ugyanis Furi csak 3-tól volt szabad, nekem pedig este 7-re haza kellett érnem babysittelni, ugyanis a szülők mentek el valahova. Hárman indultunk neki: Furi, Zsu és én.

Az első állomás a St. Peter torony megmászása volt. Hát szó szerint felszenvedtünk magunkat, ugyanis a melegben még lépcsőzni ki tudja hány emeletet azokon a szűk folyosókon... De hát a szép kilátásért meg kell szenvedni :P (Amúgy érdekes módon elfogadták a magyar diákigazolványomat, bár valószínűleg csak azért, mert 50 cent volt az árkülönbség a diák és a felnőtt jegy között)



 A Frauenkirche és én

 Városháza München főterén, a Marienplatzon

A második állomás a Frauenkirche volt, amely szintén nevezetessége Münchennek. A legérdekesebb dolog talán az ördög lábnyoma a templom előterében. A történet szerint, amikor már az utolsó simításokat végezték a templomon, az ördög elment a templomba megnézni, hogy haladnak a munkálatok. A lábnyom érdekessége, hogy ha odaállunk, akkor egyetlen egy oldalsó ablakot sem lehet látni, de annak idején az építéskor még a bejárattal szemben lévő főablak is le volt takarva egy festménnyel. Az ördög elkezdett kacagni, hogy miféle épületet húznak ezek fel, hiszen még ablak sincs! Majd ahogy előrébb ment, meglátta a rengeteg hatalmas oldalsó ablakot. Annyira dühös lett, hogy a végén mégiscsak rajta nevettek, hogy forgószéllé változott és megpróbálta lerombolni a templomot, de nem sikerült neki. A legenda szerint a mai napig visszatér az ördögnek egy-egy társa forgószél formájában és megpróbál kárt tenni az épületben, de hiába.


Én is gyújtottam egy gyertyát, de paraszt módon 1, 2 és 5 centesekből váltogattam össze az 50 centet


Orgona


Az áhitat után pedig hova máshova vezethetett volna az utunk, mint egy jól megérdemelt sörért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése